Šokující svědectví! Martin, který nutil seniorům předražené zboží: Prodejci musejí být zlí! Pak si vydělají 50 tisíc týdně!

03.09.2013 21:18

 

Šokující svědectví! Martin, který nutil seniorům předražené zboží: Prodejci musejí být zlí! Pak si vydělají 50 tisíc týdně!
Bývalý prodejce nechce, aby ho někdejší zaměstnavatel poznal a pomstil se mu.
Bývalý prodejce nechce, aby ho někdejší zaměstnavatel poznal a pomstil se mu. (Aha! – Karel Kopáč)


Bezohlednost, »hroší kůže«, ochota vydělávat na důvěřivosti převážně seniorů. Takový je ideální profil prodejce masážní polštářků, nabízených převážně v supermarketech společností Casada, podle jednoho z těch, který se tím nějakou dobu živil. Deníku Aha! za slib anonymity Martin (25) ochotně popsal praktiky této firmy, kterou několikrát za nekalé praktiky pokutovala i Česká obchodní inspekce.

Jak jste se k této práci dostal?

„Jako většina ostatních prodejců. Nalétl jsem na falešný inzerát, že hledají osobního řidiče. Hned na školení jsem ale zjistil, že mám v supermarketech a na různých veřejných místech prodávat masážní polštáře. Chtěl jsem se na to vykašlat, ale kdybych školení neabsolvoval, chtěli by po mně 10 tisíc korun pokuty. A navíc výdělky lákaly.“

Jak školení proběhlo?

„Hlavně se orientovali na to, abychom uměli prezentaci prodávaného zboží odemlít jako básničku. A pak nám samozřejmě vysvětlovali, na koho to zkoušet, jaké finty používat. Na etiku musíte zapomenout. Důležité je vetřít se lidem jakýmkoliv způsobem do přízně. A také nevzít zboží zpět. To je pod pokutou 5000 korun zakázané.“


A to nejde zamlčet s tím, že jste jen prostě tolik polštářků neprodali?

„Pokud vás nepráskne jiný prodejce, který viděl, jak jste vyměknul, tak to jde. Ale práskání mezi kluky není nic neobvyklého.“

Předpokládám, že cílovou skupinou jsou především senioři a lidé, kteří se mohou hůře bránit.

„Přesně tak. Když se otrkáte, jste schopni prodat zboží i opatrnějšímu dvacetiletému člověku.“

Peníze potřebuje každý, něco podobného ale mohou dělat jen ti, kteří nesoucítí s ostatními, tedy i s těmi, které podvedou…

„Poznal jsem lidi, kteří byli nejprve fajn, ale postupně se z nich stávali bezohlední frajeři.“

Co je tak změnilo?

„Jednak vidina peněz – ti nejlepší si vydělali i padesát tisíc týdně –, ale také obava ze ztrapnění ve chvíli, kdy vyděláváte málo. Každý pátek se totiž v Ďáblicích koná společné sezení. V kruhu tam sedí třeba i čtyřicet prodejců. Majitelé se vždy alespoň do jednoho pustí a totálně ho před ostatními setřou. Každý se pak bojí, že se to příště stane jemu.“

Kolik má vůbec prodejce z jednoho prodaného výrobku?

„Jak už víte, lidem se předkládá, že masážní polštářek stojí dvanáct tisíc, a oni ho při zmanipulované losovačce vyhrají za 5990 korun. Prodejce má pak 1250 korun z jednoho prodaného kusu. Firma jej prý nakupuje za 700 korun.“

Máte pro napálené nějakou radu?

„Především by to měli řešit ještě týž den, kdy má prodejce peníze u sebe. Jak je odevzdá firmě, je to složitější. Ideální je písemně si doma připravit odstoupení od smlouvy pro sebe i prodejce, s tím zajít ke stánku, vrátit zboží, ale jen za peníze a podepsanou smlouvu. A pozor, je třeba to mít natočené na kameru, nebo alespoň na diktafon či mobil.“

 

Díky Aha! nalétne méně lidí!

Poté, co deník Aha! začal psát o praktikách firmy Casada, která lidem vnucuje například předražené masážní přístroje, klesl o její produkty zájem. „Mám známé mezi prodejci, a ti mi řekli, že za nimi chodí denně lidi s vaším deníkem, aby jim ukázali, pro koho dělají. A pokud před několika dny prodejce udal až deset polštářů denně, teď prý má co dělat, aby se zbavil alespoň jednoho,“ řekl exzaměstnanec Casady.